Meh Knl Kwn

please click!!

Tuesday, March 22, 2011

Maaf, Counter Service anda macam Hanjing!!




Salam...

ni aku nak share something sikit dengan korang. Sekarang ni aku sibuk dengan urusan untuk mintak tempat praktikal, banyak surat yang aku kene hantar kat organisasi yang aku nak mintak tu. Then, after fulfill sume dalam sampul, aku pon pegi la ke kaunter A di:

PEJABAT POS BESAR, KOTA BHARU (bunyi macam gah je..tp,hampeh).....

bermula lah diaog aku ngn makcik separuh abad yg jaga kaunter tu...nmpk mcm dia tgh cop surat...


aku: puan, nak sampul pos ekspress saiz A4 2keping.
makcik: ...diam seribu bahasa....

aku tggu 5 saat..lepas 5 saat dia pandang aku...

makcik: nok gapo?
aku: sampul saiz A4 2 keping....
..dia berkerut dahi tanpa berbuat apa2...
aku ulang: sampul pos ekspress saiz A4 2 keping...
makcik:nok gapo sebenarnye ni?
aku dh sentap....
aku:ermmm...sampul pos ekspress saiz A4 2 keping...
makcik: nok sampul ekspress ko nok sampul biasa?
bertambah panas telinga aku...aku penat nih sbb cluz dr kul 8 td..
aku:td sy ulang 2 kali, bukan mintak 2 benda (dgn nada slow)(sampul biasa & sampul ekspress)
makcik: oyak la nok sampul pos ekspress...acu oyak molek teh...

dia pon bg la sampul tu kat aku....pastu

aku: pastu sayo nok stem RM1 2keping..
makcik tu pandang aku seribu bahasa lagi...3 saat lepas tu dia pon amik stem lalu bg kat aku...

ape cer....
adakah makcik tu berangan kerana buat byk keje dalam satu masa...?

cadangan aku utk pihak pengurusan Pejabat Pos ni ialah:
untuk perkhidmatan kaunter ni, xyah la letak makcik2 yang dh separuh abad ni, sekarang dunia dah maju,dunia lagi pantas dari manusia,sebenarnye aku dah lama dah perhatikan makcik ni keje macam tu, ni adalah kali sedua aku dilayan sebegitu....dulu makcik tu cakap aku ni lambat mintak sampul dgn dia, siap cakap depan org ramai depan kaunter tu lagi...macam bagus je keje jaga kaunter ni kan, nasib baik aku ni student, dibuatnye pelanggan tu CEO, x ke nanye makcik tu kene hambur....fikir-fikir kan lah...pihak pengurusan perlu fikirkan cara terbaik untukbagi perkhidmatan terbaik kepada pelanggan mereka, dan mereka perlu ingat syarikat seperti FedEx, DHL, ABX dll adalah antara syarikat terbaik dalam memberi perkhidmatan mereka..jangan sampai berjangkit penyakit seperti ini dan jangan biarkan perkhidmatan yang sebegini memberi impak negatif kepada Pos Malaysia pada masa akan datang....

"Top 5 company yang hebat pon boleh bankrupt" teringat company US yg lingkup dulu "LEHMAN BROTHERS"...

fikir-fikir kan lah...

No comments:

Post a Comment