Meh Knl Kwn

please click!!

Monday, September 28, 2009

Mengapa ada Yang tidak memahami?

Macam yang aku dah cerita sket-sket kat korang pasal problem aku yang pasal konvo aku tu kan...dah macam-macam aku kene fikir sekarang. esok nak kene g bayar yuran konvo kat bank islam...then aku dah suruh kawan kau carikan guest house untuk tempat menginap family aku nanti...then aku nak kene fikir pasal duit tambang untuk pegi ambik jubah dan untuk konvo sekali dan banyak lagi benda penting yang aku kene buat...

nak dijadikan cerita, petang tadi pukul 6.30ptg lebih kurang, ada kawan aku yang aku kenal dah 6 bulan kot (aku pun tak pasti)..dia call aku sebab nak mintak tolong something, dan pertolongan yang dia mintak tu memerlukan aku pegang tanggungjawab dan amanah sekali, then aku tak boleh nak janji apa-apa dengan dia, bila dia mintak tolong dalam keadaan urgent tu aku rasa macam memberatkan kepala kau untuk fikir sume tu, tapi aku takde la bagitau dia yang aku malas nak fikir masalah dia, then aku pun cerita la kat dia yang aku pon ada masalah sekarang ni...

Then, nak dijadikan cerita lagi, tiba-tiba dia ceramah aku, dia cakap 'awak tak perlu nak fikir masalah awak tu, semuanya dah diuruskan oleh pihak uitm'...masalahnya sekarang ni aku bukan nak pikir pasl kesusahan prosedur uitm tu, tapi masalah yang aku citer tadi tu tak ada kaitan pon dengan apa yang pihak uitm perlu uruskan...betol tak?
huh!...pastu kan...boleh pulak dia cakap kat aku...dia suruh aku bagitau kat mak aku yang aku tak boleh nak pergi konvo tu sebab konvo tu dibuat sebelum final exam...ada ke patot?
aku dah cakap yang aku tak sampai hati nak cancelkan konvo tu..then dia cakap lagi yang konvo tu tak penting pon dan tak de makne pon...

memang la, aku setuju kalo dia cakap konvo tu tak penting kepada orang yang ada ramai siblings dan parent dorg pernah pergi konvo anak-anak dorg.masalah aku sekarang ni, dalam family besar aku, aku je yang dapat masuk U, bukan nak bangga,tapi cuba korg fikir perasaan dan keadaan mak serta family aku...mak aku dan makcik aku dah siap plan pasal nak pegi konvo tu..

aku masih ada akal yang waras untuk fikirkan apa yang aku patut buat, dia sangat pentingkan diri dia, asalkan masalah dia tu selesai kire ok la, tapi dia tak fikirkan masalah orang lain, masalah kawan dia yang sangat tertekan dengan keadaan ni...

Lepas je dia ceramah aku tu, dia terus letak telefon, masa tu jugak la air mata aku mengalir mengenangkan mak aku dan family aku, nak buat macam mana kan, orang dah tak faham keadaan kita, aku bukan tak nak tolong dia, tapi amanah untuk jaga harta orang ni sangat berat, aku kene tanggung ape-ape yang mungkin terjadi, dengan masalah aku yang dah sedia ada ni, tak kan mungkin dapat aku tanggung lagi beban yang dijemput sendiri....

nasib baik Allah swt bagi aku semangat yang kuat dan kawan-kawan yang lain masih menyayangi aku, aku masih lagi bersyukur dengan adanya mereka....juga dengan ada nya mak aku..semangat aku....

No comments:

Post a Comment